facebook

12 decembrie 2021

Guguluf cu mac si portocale

Suntem in cea mai frumoasa perioada din an, cand toata lumea este cu gandul la sarbatorile care urmeaza. 

Noi am impodobit deja bradul pentru a ne bucura cat mai mult timp de el si am inceput sa pregatesc cateva retete numai bune pentru masa de Craciun.

Am vrut sa aduc in acest guguluf aroma iernii, cu portocale si royal icing si a iesit o combinatie delicioasa.

Mi-as dori sa avem si zapada afara, dar prin zona mea nu cred ca o vedem anul acesta, sau poate se intampla o magie si vom avea de sarbatori totusi

Iata ce simplu se pregateste acest desert.

Ingrediente necesare:

- 250 gr faina

- 5 oua

- 140 gr zahar

- 70 gr unt

- 140 gr lapte

- zeama de la jumatate de portocala

- esenta de portocala Coseli

- 15 gr mac

- un praf de sare

- 1 pliculet praf de copt

- merisoare confiate

Pentru royal icing am folosit:

- 1 albus

-  150 gr zahar pudra Coseli

- zeama de la jumatate de portocala mica

Model de preparare:

In bolul robotului sau intr-un bol incapator, mixam ouale intregi cu zaharul. Adaugam rand pe rand, untul topit la temperatura camerei, sucul de portocale, un strop de esenta si laptele. In acest moment renuntam la mixer si folosim o spatula pentru a incorpora usor si ingredientele uscate.

Amestecam faina cu praful de copt si macul si le adaugam usor in compozitia umeda, incorporandu-le cu miscari usoare.

La sfarsit adaugam merisoarele confiate si turnam compozitia intr-o forma de guguluf pe care am tapetat-o cu unt si faina.

Coacem la cuptorul preincalzit, la 190 de grade pentru aproximativ 50 de minute sau pana cand a trecut testul scobitorii.

Dupa ce s-a copt, o scoatem din cuptor si o lasam sa se racoreasca pe un gratar, iar intre timp ne apucam sa pregatim icingul, astfel:

Albusul de ou il mixam pana cand se intareste bine. Mixand in continuare, adaugam peste spuma de albus si zaharul pudra putin cate putin si zeama de portocala.

Trebuie sa avem o crema care curge usor.

Dupa ce prajitura noastra s-a racit, o nivelam cu un cutit, in cazul in care la copt a capatat zone mai ridicate, o asezam pe un platou cu partea de jos in sus (invers decat am copt-o), o decoram cu royal icing, nuci maruntite (fistic sau ce va place voua) si felii de portocala. Eu am folosit feliiu de portocala uscate,  pe care eu le-am uscat in cuptor, insa merg foarte bine si cele proaspete sau deloc.

Este un desert usor de preparat si super delicios. 

Va garantez ca veti simtii  aromele iernii in el.

Enjoy💓


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele comentarii