facebook

29 decembrie 2020

Tort cu mere si frisca proaspata

 

Acest tort este printre preferatele familiei mele.

 Se pregateste foarte usor si este delicios!!!!


Iata cum l-am pregatit:

Ingrediente necesare:

- mere intregi

- dulceata de visine

- nuca

- 5 oua

- 5 linguri de zahar + 2 linguri pentru caramelizat

- 5 linguri cu faina

- esenta vanilie

- smantana proaspata pentru frisca

Curatam merele de coaja si le scoatem casuta din mijloc . Eu am folosit 7 mere pentru vasul in care am copt tortul. 

Intr-o cratita care se poate baga la cuptor caramelizam 2 linguri de zahar cu 1 lingura de apa. Cand zaharul s-a caramelizat il intindem pe marginea cratitei si lasam la racit pana se intareste.

Dupa ce caramelul s-a intarit, asezam in cratita merele scobite, cu scobitura in sus. In fiecare scobitura adaugam o lingurita cu dulceata de visine ( sau de care va place voua) si cateva nuci. 

Dam cratita la cuptorul incins si coacem merele pentru aproximativ 10 minute. Cand merele au devenit usor moi, adaugam peste acestea compozitia blatului pe care o pregatim astfel:

Albusurile se bat spuma cu mixerul. Cand acestea s-au intarit se adauga cele 5 linguri cu zahar si se mixeaza pana obtinem o bezea tare. Peste aceasta bezea se adauga galbenusurile si vanilia. In acest moment se renunta la mixer si se incorporeaza in compozitie si faina, amestecand usor cu o spatula de jos in sus pana cand faina s-a incorporat perfect. Nu amestecam energic pentru ca nu vrem sa pierdem aerul din compozitie. 

Acest aluat se toarna in cratita peste merele coapte.

Se coace la cuptor la 190 de grade pentru aproximativ 30-40 de minute sau pana cand blatul este copt.

Dupa ce blatul s-a copt, lasam sa se racoreasca si rasturnam totul pe un platou. Alegeti un platou cu margine inalta pentru ca se va lasa un sos de la caramel si mere, care va fi absorbit de blat.

Cand totul s-a racit imbracam tortul in frisca proaspata si decoram dupa preferinte. Eu am folosit felii de mar uscat. 

Va recomand sa alegeti smantana proaspata pentru frisca. Are un gust acrisor si merge perfect in aceasta combinatie.

Daca nu se obtine suficient sos de la caramel si mere care sa insiropeze blatul, il puteti insiropa cu suc de mere sau sirop pe care il pregatiti din apa, zahar si vanilie.

In astfel de situatii eu prefer sa folosesc un suc natural de mar.

Cel mai bun pentru consum este a doua zi, cand blatul s-a imbibat cu aromele de la merele coapte si frisca acrisoara.

Este super delicios si racoros!

Enjoy 💓



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele comentarii