facebook

9 aprilie 2020

Sarmale de post cu ciuperci

Cred ca fiecare dintre noi, care a mai pregatit sarmale de carne pana acum, stie cum se pregatesc si sarmalutele de post. Nu exista o reteta standard pentru aceste sarmale, fiecare adaugand ce ingrediente doreste. Se fac sarmalute de post cu ciuperci, cu nuci si stafide, cu soia, cu dovlecei, am vazut chiar si cu cartofi si combinatiile pot continua.
Mie imi era tare pofta de aceste sarmalute asa ca ieri dupa amiaza m-am apucat sa le pregatesc. Imi plac mai mult sarmalele sa le mananc de pe o zi pe alta. Mi se pare ca abia a doua zi gustul lor estemai delicios.
Azi am pregatit si o mamaliguta langa sarmalute si am servict un pranz delicios!


Iata cum am pregatit eu sarmalutele de post cu ciuperci:

Ingrediente necesare:
- varza murata
- 250 gr orez
- 1 conserva cu ciuperci sau 500 gr ciuperci proaspete
- 4 cepe mari
- 2 morcovi
- 1 ardei gras
- ulei
- sare, piper, patrunjel, cimbru
- 3-4 linguri pasta de tomate

Modul de preparare:
Pentru inceput desfacem foile de varza si le alegem pe cele mai bune dupa care le spalam cu apa rece si le lasam deoparte pana pregatim umplutura.
Curatam toate legumele si intr-o tigaie mai adanca calim in ulei ceapa tocata marunt. Eu am tocat toate legumele la robot ca sa mearga mai repede.
Cand ceapa a devenit sticloasa adaugam morcovul si ardeiul si le mai calim inca putin impreuna amestecand din cand in cand dupa care adaugam si ciupercile taiate marunt. Calim totul cateva minute dupa care adaugam 1 lingura pasta de tomate.
La sfarsit am adaugat orezul si patrunjelul tocat marunt, am amestecat bine sa se impreune toate aromele, am potrivit de sare, piper si un praf de cimbru si am lasat copozitia sa se odihneasca putin pentru a putea modela sarmalele.
Am ales foile de varza murata cele mai bune, le-am eliminat cotorul tare, am adaugat cate o lingura de compozitie pe fiecare foaie si am rulat toate sarmalutele.
Intr-o oala cu peretii grosi sau un vas de pamant (eu am facut in ambele pentru ca am pregatit mai multe) am adaugat un strat subtire de varza tocata marunt, 1-2 linguri de pastra de tomate, o crenguta de cimbru si am asezat peste sarmalutele una langa cealalta.
Deasupra am acoperit sarmalele cu 2 foi de varza mari sa nu se ridice cand fierb, am adaugat 2 cani cu apa, am acoperit oala si am gatit sarmalutele la cuptor la foc potrivit.
Daca vreti sa se gateasca mai repede puteti sa le fierbeti pe aragaz la foc potrivit si sa le dati la cuptor cand sunt aproape gata.

Eu pentru ca am avut timp, le-am lasat la foc mic la cuptor pentru aproximativ 1 ora si jumatate.


Am pregatit si o MAMALIGA delicioasa si am servit cu pofta!



Enjoy 💓


Un comentariu:

Ultimele comentarii