facebook

17 aprilie 2020

Prajitura cu mac si crema de vanilie


Ingrediente necesare:
Pentru blatul cu mac:
- 6 albusuri
-180 gr zahar
- 250 g mac măcinat
- 80 g făină
- esență de vanilie
- 30 ml ulei
- un praf de sare

Pentru blatul cu cocos:
- 3 albusuri
- 80 g zahăr
- 100 g cocos
- 50 g făină
- esență de vanilie
- 20 ml ulei
- 80 ml lapte
- un praf de sare

Pentru crema de vanilie:
- 700 ml lapte
-  9 galbenusuri ( cele ramase de la blaturi)
- 150 g zahar
- 70 g faina
- esenta de vanilie sau miezul de la 1 baton de vanilie
- 1 varf de cutit de sare
- 250 g unt min 82%

Pentru decor:
- fulgi nuca de cocos

Incepem cu pregatirea cremei de vanilie pentru a avea timp sa se racoreasca pana cand vom pregati blaturile.
Punem laptele la fiert într-o oală cu peretii grosi.
Într-un bol mixam gălbenușurile cu zahărul, sare, vanilia și  făina ( puteti inlocui faina cu amidon). Adaugam treptat laptele clocotit peste ele și  amestecam bine ca să nu se formeze cocoloașe, dupa care mutam totul înapoi în oală și fierbem crema de vanilie la foc mic timp de câteva minute.
Cand am terminat crema o lasam sa se raceasca si cand aceasta este rece adaugam untul la temperatura camerei si mixam totul cu mixerul pentru a omogeniza crema si pentru a capata o consistenta fina.
Putem, pregati crema cu o zi inainte si o putem lasa sa se raceasca peste noapte adaugand untul a doua zi.

Pregatire blat cu mac:
Pentru inceput separam ouale. Eu am  adaugat albușurile in bolul robotului de bucătărie. Am bătut albușurile spumă tare cu un praf de sare. Cand acestea au devenit spuma am pus zahărul și vanilia și am continuat baterea la viteză mare până ce am obținut o spumă lucioasă și foarte tare (ca la bezea). La final am adăugat și uleiul.
In acest moment renuntam la mixer si folosim o spatula pentru a continua. Peste spuma de albuș punem făina și macul măcinat ( ambele impreuna, intr-o singura transe pentru a nu amesteca prea mult in albus). Cu mișcări usoare de sus în jos le incorporam în spuma de albușuri. 
Am împărțit compoziția în doua părți egale pentru a coace 2 blaturi
Am turnat jumătate din compoziție în prima tavă in care am pus hârtie de copt, am nivelat-o frumos cu spatula. Am introdus tava în cuptorul preîncins la 170°C . Am procedat similar și cu cel de-al doilea blat. Am copt fiecare blat aproximativ 15 minute dupa care le-am lasat la racit.  Blatul este unul foarte subtire (sa nu va panicati :) )

Pregatire blat cu cocos:
Pentru acest blat separam ouale si folosim doar albusurile. Galbenusurile le pastram pentru crema de vanilie.
Am pus albușurile în bolul robotului de bucătărie. Am bătut albușurile exact ca și mai sus la viteză mare până ce am obținut o spumă lucioasă și foarte tare. În final am adăugat uleiul și laptele si am mixat încă 10 secunde. 
In acest moment renuntam la mixer si folosim spatula. Peste spuma de albuș am adaugat făina iar peste ea am pus și nuca rasă de cocos. Am amestecat totul cu spatula, de jos in sus.
Am întins compoziția într-o tavă de 30 x 40 cm tapetata cu hârtie de copt, am nivelat-o cu spatula și am copt-o apoi în cuptorul preîncins la 170°C  pentru aproximativ 15 minute.
Cum montam prajitura:
Avem 3 blaturi și o porție de cremă. Crema o vom împărți în 3 părți egale.
Primul blat este unul de mac. Deasupra lui vine primul strat de cremă și apoi blatul de cocos. Peste blatul de cocos vine al doilea strat de cremă și blatul cu mac. În final vine ultimul strat de cremă.
Peste ultimul strat de cremă am presărat fulgi de cocos.
Dupa ce am montat prajitura, o lasam la rece pentru 3-4 ore dupa care o putem taia in bucati de marime potrivita.

Este o prajitura delicioasa, aromata, cremoasa.
Este prima data cand am pregatit-o si mi-a placut foarte mult.
Combinatia de mac, cocos si vanilie este una super potrivita.

Sa aveti spor!!!! 💓



2 comentarii:

Ultimele comentarii