facebook

21 decembrie 2019

Jumari si untura de porc


Sunt multe feluri de a face jumarile, in functie de zonele tarii si de obiceiuri.

Noi facem jumari intr-un mod simplu, asa cum am vazut la bunica si la mama mea.

Untura rezultata de la jumari o pastrez in vase potrivite ca marime si o folosesc la anumire fripturi.
De preferat este sa facem aceste jumari din slana de porc crescut in curte, insa daca nu avem putem folosi si slana cumparata.
Iata cum procez eu pentru a obtine jumari si untura de porc.

  Va invit sa ma urmariti si pe pagina de  Facebook  si Instagram

Ingrediente necesare:
- slanina de porc
- apa

Mod de preparare:
Alegem bucati de sunca care pot fi si putin impanate cu carne pentru a avea jumari mai bune.
Eu las pe unele bucati de sunca si soricul pentru ca la prajit devine crocant si imi place sa mananc bucatile de jumari cu soric crocant.
Spalam bine bucatile de sunca cu apa rece si le taiem in bucati potrivite. Nu este obligatoriu sa aiba o dimensiune anume ci mai degraba sa fie relativ de aceeasi dimensiune pentru a se praji uniform.
Adaugam bucatile de sunca intr-un ceaun cu peretii grosi, o cana cu apa si punem ceaunul la foc potrivit.
Ne trebuie rabdare sa amestecam des cu o spumiera. Pe masura ce jumarile incep sa se faca, acestea isi micsoreaza volumul pentru ca untura se topeste.
Cand sunt aurii si crocante inseamna ca sunt gata. Scoateti una pe o farfurie si gustati-o.
Cand sunt gata, le scoateti din grasime cu o spumiera, le lasati sa se raceasca si le depozitati in frigider sau in camara racoroasa.
Grasimea rezultata (untura), se lasa sa se racoreasca putin si se scoate in recipiente potrivite ca marime pe care le depozitam si pe ele in frigider sau in camara rece.
Bunica mea facea untura in cantitati mari si o depozita intr-o canta de 10Kg din care folosea toata iarna.
Eu o depozitez in galetuse de 1kg pe care le tin in frigider.
Nu este foarte complicat, nu?
Va trebuie rabdare si curaj sa va apucati.

Enjoy 💓




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele comentarii