facebook

7 martie 2020

Ecler cu crema de vanilie


Mie imi plac tare mult eclerurile. 
Cele clasice, cu crema de vanilie si cu glazura de ciocolata. 
Imi aduc aminte de copilarie si poate tocmai acesta este motivul pentru care raman fidela retetei clasice.
Am mai incercat altadata sa pregatesc cojile in casa dupa tot felul de retete, dar din nu stiu ce motive  estetic erau un dezastru. Gustul era bun, dar nu erau in niciun caz de tras in poza :)
In urma cu ceva timp am notat aceasta reteta din mediul online si ieri mi-am adus aminte de ea si am zis sa o fac.
Au iesit super bune la gust, iar cojile au crescut tare frumos. Nu am insistat cu prea multa ciocolata deasupra pentru ca prefer deserturile care sa nu fie extrem de dulci si am vrut sa simt gustul cremei.
Am facut rapid cateva poze pentru ca familia a trecut la atac si fiecare si-a insusit cateva bucati.
O voi mai repeta cu siguranta pentru ca este o reteta grozava!

Iata reteta:
Ingrediente necesare pentru coji:
- 100 ml ulei
- 200 ml apa
- 200 gr faina
- 4 oua
- un praf de sare

Ingrediente necesare pentru crema:
- 700 ml lapte
- 3 oua
- 130 gr faina
- 150 gr zahar
- 70 gr unt
- esenta de vanilie
- un praf de sare

Mod de preparare:
Intr-o oala de dimensiune potrivita punem apa, uleiul si sarea si o punem pe foc pana ajunge la fierbere . Cand a dat in clocot, adaugam faina amestecand bine cu un tel sa nu ramana cocoloase. Sa nu va panicati pentru ca devine foarte groasa compozitia si greu de amestecat ( se prinde de tel), insa insistati si amestecati bine. Lasati sa se racoreasca putin dupa care adaugati rand pe rand ouale. In acest punct recomand sa puneti in functiune mixerul pentru a omogeniza bine compozitia.
Compozitia astfel obtinuta se pune intr-o punga pentru ornat . Punem hartie de copt intr-o tava si insiram eclerurile lasand putin spatiu intre ele pentru ca se vor umfla.

Coacem cojile la cuptorul preincalzit, la 200 grade pentru primele 10 minute dupa care scadem temperatura la 170-180 grade pana se rumenesc.
Este foarte important sa nu deschideti usa cuptorului absolut deloc. Priviti pe geam si cand s-au rumenit le scoateti.
Intre timp pregatim crema, astfel:
Punem mixerul in functiune si amestecam ouale cu 200 ml din cantitatea de lapte, esenta de vanilie si faina.
Restul de lapte il punem la fiert impreuna cu zaharul si untul si cand acesta s-a topit adaugam compozitia de oua si faina.
Amestecam bine cu telul pana cand crema capata o consistenta bine inchegata.
Dam crema deoparte si o lasam sa se racoreasca 10-15 minute.
Despicam cojile de ecleruri pe jumatate, punem crema intr-un pos si adaugam crema pe partea de jos a cojilor de ecler.
Pentru decor am trecut capacele eclerurilor prin ciocolata topita in care am adaugat 2-3 linguri lapte pentru a avea o consistenta mai subtire si am decorat cu firisoare din ciocolata alba.

Enjoy 💓


3 comentarii:

Ultimele comentarii