facebook

21 mai 2020

Saratele cu telemea

Imi plac saratelele de cand eram mica. Imi aduc aminte ca le pregatea mama in preajma sarbatorilor, cu osanza si mi se pareau foarte greu de facut.
De cand mi-am cumparat un robot mai descurcaret pregatesc tot felul de preparate cu o mult mai mare usurinta.
Am gasit aceasta reteta care mi s-a parut extrem de simpla si am trecut la treaba.
Cred ca jumatate de tava de saratele le-am mancat gustand, pana le-am terminat pe toate de copt  😀
Tare mult imi plac si sunt foarte simplu de pregatit.

Ingrediente necesare:
- 350 gr telemea bine scursa
- 150 gr unt rece de la frigider
- 100 gr smantana
- 2 oua
- 500 gr faina
- seminte pentru ornat
- sare grunjoasa

Mod de preparare:
Asa cum va spuneam aluatul se pregateste foarte usor. 
Dam pe razatoare untul rece si telemeaua. Adaugam faina in bolul mixerului impreuna cu untul si telemeaua razuite, oul si smantana si mixam pana se omogenizeaza bine.
Vom obtine un aluat omogen care nu se lipeste de maini.
Il scoatem din bol si il impartim in bucati mai mici pe care le modelam sub forma de bile. 
Presaram faina pe blatul de lucru si intindem aluatul cu sucitorul in foi subtiri de aproximativ jumatate de cm.
Taiem aluatul in fasii de dimensiunea dorita.
Ungem fasiile de aluat cu ou batut si presaram peste acestea seminte sau susan, chimen, sare grunjoasa, sau orice seminte va plac voua.
Eu am folosit mix de seminte de la Sano Vita si sare grunjoasa. 
Daca branza este foarte sarata, poate nu mai este indicat sa presarati si sare grunjoasa.
Branza mea nu a fost extrem de sarata si eu am adaugat si sare, mai ales ca imi place ca saratelele sa aiba un gust usor sarat ca doar de aceea se numesc saratele, nu? :)
Asezam fasiile de aluat cu seminte intr-o tava in care am adaugat hartie de copt, apropiate unele de celelalte si le coacem in cuptorul preincalzit, la 170 de grade pentru aproximativ 20 de minute sau pana se rumenesc si gata. :)

Sa le serviti cu placere!

Enjoy💓
 


Pe pagina de Facebook ma gasiti AICI iar pe Instagram ma gasiti AICI


Un comentariu:

Ultimele comentarii