facebook

14 octombrie 2021

Placinta cu mere din aluat dospit

Merele sunt la putere în aceasta perioada, iar eu ma străduiesc sa le termin pe cele puse la borcan ca să fac altele 🙈
De data aceasta am pregătit o plăcinta cu mere din aluat dospit, astfel:


Pentru aluat am folosit:
- 240 ml lapte sau apa călduță
- 480 gr faina
- 2 linguri ulei
- 1 lingura zahar
- un praf sare
- 1 lingurita drojdie uscata

Am pus ingredientele in robotul meu magic și am frământat aluatul pentru aproximativ 10 minute, după care l-am lăsat la dospit pana si-a dublat volumul.

După ce s-a dospit, am întins aluatul intr-o foaie de grosime potrivita și l-am așezat intr-o forma pentru copt (folosiți orice tava doriți).
Am înțepat din loc în loc cu o furculița și am adăugat un borcan de mere gata călite (pregătite în casa pt iarna,cu toate mirodeniile necesare).
Am decorat cu felii de mar, am adăugat puțin zahar brun deasupra, am îndoit marginile aluatului și am copt plăcinta la 190-200 de grade pentru aproximativ 15 minute ( sau pana când s-a rumenit)

Nu ma pricep prea bine la decor, v-am mai zis, dar la gust a ieșit taaare bună, garantat 😉

Daca nu aveți mere la borcan, le pregatiti astfel: dați merele pe răzătoare, adăugați zahar după gustul vostru, scortisoara si/sau alte mirodenii și le căliți pe foc pana când scade sucul. Le lăsați sa se răcorească și le adăugați în plăcinta.

Este super simplu, nu-i asa? 😉

Enjoy💓


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele comentarii