facebook

31 martie 2020

Ciorba de loboda


Imi plac foarte mult legumele de primavara si ma bucur de ele in diverse preparate cat de des pot.
Cand am ajuns in piata tarabele erau pline cu verdeturi, frunze ai alte trufandale de primavara asa ca am cumparat din fiecare.
Pe drumul spre casa m-am gandit ce sa pregatesc din fiecare. 
Loboda a fost programata pentru o ciorbita acrisoara asa ca mi-am pus planul in actiune cum am ajuns acasa.
Imi plac tare mult fragezimea si culorile vii ale acestei plante.

Ingrediente necesare:
- 2-3 buchete de loboda
- 1 morcov
- 1 patrunjel
- o bucata telina
- 1 ceapa
- cateva fire de ceapa verde
- 1 canuta cu bors
- 100 ml suc de rosii
- patrunjel
- taitei/fidea (optional)
- 2 linguri ulei

Mod de preparare:
Radacinile se curata, se spala si se dau pe razatoarea mare dupa care se calesc intr-o oala incapatoare cateva minute.
Se toaca ceapa si se adauga si ea peste legume, amestecand si calind cateva minute dupa care se adauga sucul de rosii, se completeaza cu 2-3 litri de apa si se lasa la fiert.
Intre timp curatam si spalam bine frunzele de loboda si le taiem de marime potrivita.
Cand legumele sunt aproape fierte, se adauga frunzele de loboda si dupa cateva clocote se adauga si  borsul.
Puteti adauga si o mana de taitei daca va plac.
Cand toate sunt bine fierte, ciorba se potriveste de sare, se toaca patrunjel verde si se serveste calda sau rece.
Uneori imi place sa o servesc rece, alteori fierbinte si cu o lingura de smantana sau iaurt.

Potriviti-o dupa gustul vostru si serviti cu pofta! 

Enjoy 💓
 

Un comentariu:

Ultimele comentarii