facebook

9 noiembrie 2021

Cheesecake cu mere, pere si caramel


A trecut foarte mult timp de cand nu am mai facut un Cheesecake, cu toate ca este un desert destul de  usor de pregatit.

Am ales sa il pregatesc pentru ziua de Mihail si Gavriil, 

cand a fost si onomastica mea 💝

Combinatia de mere, pere si caramel intr-un Cheesecake este o combinatie absolut delicioasa!

Multumesc andreeachinesefood.ro , sursa mea de inspiratie pentru aceasta reteta 💗

Indrazniti sa il pregatiti si voi si va garantez ca va veti linge pe degete!

Nu uitati ca ma puteti gasi si pe Instagram si Facebook   

Iata cum l-am pregatit:

Ingrediente necesare: 

Pentru blat:

- 300g biscuiti digestivi (sau de care va plac)

- 150 g unt topit

Pentru umplutura:

- 500 g branza de vaci bine scursa ( eu am folosit Pilos)

- 3 lingurite miere ( eu am folosit BioGetica Naturalis)

- 4 oua

- 70 g amidon

- 150 g smantana

- 2 lingurite esenta de vanilie

- coaja rasa de la 1 lamaie

Pentru caramel si topping: 

- 4 mere + 3 pere

- 50 g zahar + 150 g zahar

- sucul de la o lamaie

- 2 batoane scortisoara

- 50 g unt

- 100 ml smantana lichida

Modul de preparare:

Incepem prin a incingeti cuptorul la 170 grade Celsius. Pregatiti o tava cu inel detasabil (eu am folosit o tava cu diametru de 20cm). Puneti hartie de copt pe fundul tavii in interior (nu si pe margini) si imbracati tava pe exterior cu folie de aluminiu, avand grija sa sigilati tava foarte bine pentru a elimina riscul de a se scurge umplutura in cazul in care aceasta nu se inchide perfect.

Pregatiti blatul pentru cheesecake, astfel:

Intr-un blender puneti biscuitii si ii maruntiti pana obtineti o compozitie nisipoasa.

Daca nu aveti blender, puneti biscuitii intr-o punga si cu un sucitor zdrobiti biscuitii. 

Turnati amestecul de biscuiti intr-un bol si amestecati bine cu untul topit. Puneti totul intr-o forma de tort cu inel detasabil. Presati compozitia astfel incat sa obtineti un blat compact. 

 Pregatiti umplutura, astfel: 

In bolul robotului (sau intr-un alt bol incapator) puneti branza bine scursa si mierea si amestecati totul foarte bine pana obtineti o compozitie spumoasa.

Eu am folosit miere de Coriandru de la BioGetica Naturalis , care este recomandata pentru calitatile ei nutrivite si curative. Aceasta are si proprietati afrodisiace si era denumita de vechii egipteni ''iarba fericirii in cuplu''

Peste crema de branza si miere, adaugati pe rand ouale, mixand foarte bine. La sfarsit adaugati amidonul, smantana, esenta de vanilie, coaja de lamaie, un praf de sare si incorporatile bine.

Turnati compozitia peste blatul de biscuiti din tava.

Dati tava cu compozitia la cuptorul incins (170-180 grade)  pentru 45-55 de minute (in functie de cuptor)

In cazul in care veti observa crapaturi pe suprafata cheesecake-ului, nu va ingrijorati  pentru ca pe deasupra va fi topping-ul si fructele caramelizate.

Lasati cheesecake-ul in tava la temperatura camerei pana se raceste complet, dupa care il puteti da la frigider pentru 1-2 ore sau pana in momentul servirii.

Pregatiti fructele, astfel:

Curatati de coaja si mijlocul cu seminte merele si perele si taiati-le in felii ( eu am pastrat coaja la pere pentru ca era foarte subtire si aromata)

Amestecati fructele cu 150 gr zahar si sucul de lamaie si lasati deoparte pentru 30 de minute. Veti observa ca vor lasa lichid. Scurgeti fructele de lichid si pastrati-l pentru ca il veti folosi la caramel.

Puneti feliile de fruct intr-o tigaie impreuna cu cele 50 g zahar si batoanele de scortisoara. Caliti la foc mediu spre mic, amestecand din cand in cand, avand grija sa nu le zdrobiti. Cand acestea s-au inmuiat cat de gat( nu foarte rau) opriti gatirea lor si lasati-le sa se raceasca complet. 

Pregatiti caramelul, astfel:

Intr-un ibric turnati lichidul ramas de la mere. Puneti pe foc si lasati sa fiarba pana cand scade la jumatate. Adaugati untul si smantana lichida si fierbeti pana obtineti un sos (5-7 minute). Lasati sa se raceasca complet ( se va mai ingrosa cand se raceste)

Montati Cheesecake-ul, astfel:

Scoateti cheesecake-ul de la frigider, indepartati cu grija inelul si baza formei, trecand inainte cu un cutit ascutit de jur imprejurul formei.

Puneti cheesecake-ul pe platoul de servit. Amestecati fructele cu o parte din caramel si asezati-le peste cheesecake.

La final am turnat in fir subtire miere de coriandru si caramel.

Va puteti adauga din caramelul pastrat si pe fiecare felie de Cheesecake pe care o serviti.

Este o nebunie de arome, un desert absolut delicios !

O combinatie de arome si culori de toamna calda!

Enjoy💓

 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele comentarii