facebook

26 mai 2012

Socata


Florile de soc au un miros placut, racoritor, proaspat.
Din florile proaspete se obtine socata, o bautura naturala foarte apreciata, mai ales in zilele caniculare.
O putem prepara in casa, foarte simplu si usor, avand in acelasi timp si certitudinea ca bem ceva natural, fara conservanti si coloranti sintetici.


Ingrediente necesare:

10 flori mari de soc
600 gr miere
5 lamai
5 litri de apa
frunze de menta (optional)


Mod de preparare:
Spalam florile de soc sub jet de apa si le punem intr-un borcan sau intr-un vas incapator (nu plastic).
Taiem lamaile felii sau in jumatati si le storcem peste soc .
Adaugam frunzele de menta, apa si mierea si amestecam bine pana se topeste. Puteti completa cu miere dupa gustul fiecaruia.
Acoperim cu un capac sau tifon si lasam la loc ferit de soare timp de aproximativ trei zile.
Bautura poate fi strecurata dupa 3-4 zile si pastrata in frigider in sticle.
Este o bautura racoritoare aromata si naturala.


12 comentarii:

  1. Un pahar cu socata este al meu,imi place mult.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti lua si doua pahare, caci am facut o cantitate generoasa.
      Te puuup

      Ștergere
  2. Delicioasa aceasta limonada! Superbe imagini!


    Miha, ma bucur ca v-au placut prepelitele cu cartofi sarladaise! La multi ani, sotului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Maya!!!

      Si eu m-am bucurat ca mi-au iesit bunute tare.
      Pun poze zilele urmatoare.
      Puup

      Ștergere
  3. Aromata, delicioasa, dar "naturata" cum vine asta?

    RăspundețiȘtergere
  4. Socata este bautura mea de suflet,o ador!Mai nou m-am indragostit iremediabil de siropul de soc.Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne place muuult!
      Sirop de soc zici??? Nu am baut pana acum.
      Pup

      Ștergere
  5. Cat de bine arata, anul asta n-am facut deloc,dar am ochit o tufa si maine ma duc la cules.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Succes la cules si mare atentie, pentru ca eu cazusem din el :))!!!!!
      Te puuup

      Ștergere
    2. am cules azi, da n-aveam in ce ma catara , ca erau tufe, doar m-am urzicat ca erau ceva urzici in zona.maine socata scrie pe mine;)

      Ștergere
    3. Trebuie sa iti iasa delicioasa mai ales ca te-au piscat si urzicutele :)))
      Vreau sa mai prind si eu inca o tura de socata anul acesta, dar de data asta trebuie sa caut soc la piata.
      Te puupp si sa imi spui cum ti-a iesit

      Ștergere

Ultimele comentarii