facebook

18 mai 2012

Pulpa de mistret

La ultima reuniune cu prietenii am profitat de faptul ca am un vanator in casa si o pulpa generoasa de mistret in congelator si am pregatit o delicioasa friptura careia abia am mai apucat sa ii fac poze inainte sa fie devorata :))
Inainte, orice carne de vanat pregateam o tineam la marinat in vin rosu si legume cel putin 24 de ore, insa gustul acela de bait nu prea ne incanta, asa ca de cand am descoperit varianta "fiarta" imi pare muuuult mai delicioasa.
Ingrediente necesare:
- pulpa de porc mistret
- cimbru uscat
- rozmarin proaspat
- cardamon
- coriandru
- salvie
- nucsoara
- boia de ardei iute sau dulce
- piper praf
- piper boabe
- sare
- usturoi
- ulei
- 400 ml vin(200 ml se pun în apa în care se va fierbe pulpa și 200 ml se pun la cuptor)
- 1 morcov
- 1 ceapa
- 1 telina
- 50 ml otet

Mod de preparare:
Curatam bine bucata de carne, dupa care o spalam in apa rece si o punem la fiert timp de aproximativ 1 ora impreuna cu vinul si legumele taiate in bucati mari.
Cine nu respinge gustul de bait poate tine carnea in vin si legume minim 24 de ore.
Stergem carnea cu prosoape de hartie si ii facem cateva buzunarele (gauri) in ea in care vom pune usturoiul si crengute de rozmarin.
Amestecam toate condimentele si cu acest amestec  frecam bine toata pulpa de mistret.

O punem intr-o punga pentru cuptor, deasupra turnam putin ulei de masline, adaugam vinul, cateva crengute de rozmarin,otetul, legam bine punga si dam la cuptor la 200 C timp de cca 2 ore – 2 ore si jumatate.
Dupa acest timp carnea a fost foarte bine patrunsa, desprinzandu-se cu usurinta dupa os.
Am servit-o langa o salata de legume coapte si a fost delicioasa!!!!!!!



20 de comentarii:

  1. Nu am mancat niciodata carne de mistret,dar imi place cum arata.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mai greu de procurat daca nu ai un vanator prin apropiere, dar e delicioasa!
      puup si eu

      Ștergere
    2. Buna ziua! Am incercat si eu reteta Dumneavoastra si a fost delicioasa!!!!! V-as intreba insa daca pulpa de caprior nu se poate prepara la fel fara bait? O zi buna,
      Ovidiu Bodrogean

      Ștergere
  2. Arata grozav,n-am mai mancat asa o bunatate de multi,foarte multi ani!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Flory!!!
      Nici eu nu mai mancasem de ceva vreme, dar tare buna a mai fost!
      Te pup

      Ștergere
  3. Cred ca te-ai luptat un pic cu pulpa asta de mistret! Arata foarte imbietor! Incantata de cunostinta, Mihaela! Blogul tau este foarte complex.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Gabriela!!!!
      Noroc ca am fost mai multi care ne-am luptat cu ea ca altfel... ma dadea gata :)))))
      Te imbratisez cu drag si ma bucur ca iti place blogul!!!

      Ștergere
  4. Arata senzational de bine!O singura data am mancat, dar a fost delicios:)!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca cel mai bine veneam la masa, ca tot nu am mancat niciodata. Arata senzational, de gust doar imi inchipui ce bun trebuie sa fi fost. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Super tentanta reteta,dar ce facem cu otetul?Tocmai am primit o bucata de carne de mistret si din toate retetele gasite a ta mi-a atras atentia:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sorana, poti incerca reteta cu incredere pentru ca este deicioasa!
      Avand un vanator in casa,am avut ocazia sa o gatesc in mai multe feluri,dar asa imi place cel mai mult.
      Sa o dai la cuptor la foc potrivit, sa se gateasca pe indelete. Punga pentru friptura face minuni :)
      In ceea ce priveste otelul, scuza-ma te rog ca am omis sa il specific.
      Otetul se pune la sfarsit in punga pt friptura, impreuna cu uleiul si vinul pentru ca ofera fragezime carnii de vanat in general (si nu numai).
      Te astept sa imi spui cum ti-a iesit.
      Spor.

      Ștergere
    2. Era de ajutor daca specificai si cantitatea de carne.

      Ștergere
    3. Buna.
      Cantitatea de carne o apreciaza fiecare in functie de nevoie.
      Tocmai de aceea nu am specificat cantitati exacte la mirodenii.

      Ștergere
  7. Voi incerca si eu sa prepar asa ceva. Sper sa imi reuseasca. Oricum multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pare delicioasa reteta! Vreau sa o incerc si eu pentru Craciun insa ma intreb cum ai reusit sa fierbi toata pulpa in doar 200 de ml de vin? Ai mai pus si apa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate :)
      Se fierbe în apa în care adaugi 200 ml vin și vei avea nevoie de încă 200 ml pt cuptor.
      Am corectat și în rețetă.
      Spor!!

      Ștergere
  9. Merci mult ptr. reteta...Am facut azi si a iesit fff bun...Nu mancam pana acum,caci nu imi placea baitul,dar asa fiarta in vin,etc...chiar ne-a placut...desi nu am folosit rozmarin si inca 2-3 comdimente,nu le suport mirosul.Merci,inca odata.O seara faina sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma bucur tare mult ca a fost pe gustul tau!!!!!

    RăspundețiȘtergere

Ultimele comentarii