facebook

26 ianuarie 2012

Tort Egiptean


Am citit atatea mesaje legate de acest tort si de cat de minunat este, incat am ales sa il incerc si eu cu ocazia zilei de nastere a soacrei mele.
Impresia mea si a tuturor invitatilor???? MINUNAT!!!!!!

Ingrediente necesare:

Foile:
Cantitati pentru 1 foaie.
- 2 albusuri
- 2 linguri de zahar
- 1/2 lingura de faina
- 40 g nuci macinate

Pentru crema 1:
- 6 galbenusuri
- 6linguri de zahar
- 340 ml lapte
- 2 linguri faina sau amidon
- 170 g unt nesarat
- esenta de vanilie

Pentru crema 2:
- 200 ml frisca
- 150 g zahar
- 120 g nuci zdrobite bucati mai mari

Pregatim foile.
Batem albusurile spuma, adaugam zaharul si batem pana acesta se topeste.
Amestecam faina cu alunele macinate si o adaugam la compozitia de albusuri.
Punem hartie de copt pe fundul unei forme cu diametrul de 24 cm, intindem foaia si coacem la foc mic timp de 25 minute.
Intre timp spalam ustensilele si ne pregatim de a 2-a foaie.
Repetam actiunea si coacem inca 2 foi ( in total vor fi 3).
Dupa ce-am facut foile pregatim crema.

Crema 1 :
Cele 6 galbenusuri ramase de la foi le amestecam intr-o craticioara cu amidon , zahar si laptele adaugat treptat.
Punem craticioara pe foc si amestecam mereu pana se ingroasa continutul ca si o budinca, apoi luam de pe foc crema si o lasam sa se raceasca.
Untul, la temperatura camerei , il adaugam putin cate putin din compozitia racita.
Picuram cativa stropi de esenta de vanilie si crema este gata.
Crema 2 :
Topim zaharul si apoi il turnam in strat subtire pe o tava unsa cu putina grasime sau pe hartie pergament.
Lasam sa se raceasca si il dezlipim usor, apoi il zdrobim ( punem bucatile intr-o punga de plastic si le batem cu sucitorul).
Batem frisca tare si adaugam caramelul zdrobit si miezul de nuca zdrobit si el.

Ansamblare:

Punem prima foaie, 1/3 din crema de vanilie,1/3 din frisca.
Procedam la fel in continuare si cu celelalte foi.
Ultimul strat va fi de frisca.
Lasam la frigider cateva ore, timp in care caramelul se va topi putin in frisca, dupa care decoram dupa preferinte.

Taiem cu un cutit bine ascutit.
MMMMMMMMMM, DELICIOS!!!!!!!!!!!

17 comentarii:

  1. Am sa-l fac dar cu ciocolata.Nu-mi place zaharul caramel zdrobit. Arata foarte bine la final.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte mult imi place tortura asta! Il pregatesc putin altfel, dar e minunat si asa! pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. uite tot am zis si eu ca-l incerc, toata lumea il lauda, dar au trect secole si inca nu l-am facut...dar ii vine randul cu siguranta!!!!al tau arata superrr!

    RăspundețiȘtergere
  4. Incearca-l cu incredere pentru ca nu este greu deloc, iar gustul...... bestial.

    Pup si multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. noooooo, no te mai poti opri din mancat :))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bine arata si sigur imi place si gustul!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata foarte bine tortul...dar am si eu o intrebare...nu se pune praf de copt la foi? ca daca nu punem nu creste blatul si e foarte subtire
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Nu , nu se pune praf de copt.
      Foile sunt de bezea cu nuca si atat. Au o aroma delicioasa, te asigur.
      Puuup

      Ștergere
  8. Foarte bun acest tort dar am si eu o curiozitate...in foile ptr blat pot pune putin praf de copt?de ce zic treaba asta...foile au iesit foarte subtiri...sau asa trebuie sa iasa?...adica au iesit foarte foarte subtiri...mc mult de reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foile sunt foarte subtiri si asa trebuie sa fie.
      Nu te ingrijora pt ca nu cresc ca la blatul de tort, in nici un caz.
      Foile impreuna cu cele doua creme vor alcatui un tort de dimensiuni normale, extrem de delicios!!!!!!

      Te pup si sa imi spui cum ti-a iesit per total.

      Ștergere
  9. Buna, am emotii pt caramelul zdrobit! Sigur se va topi in frisca? Adica nu se spargem dintii daca raman si bucatele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună Adrian.
      Zdrobește caramelul mărunt ca în imagine și nu ai de ce sa iti faci griji. Este un tort delicios!

      Ștergere

Ultimele comentarii