facebook

9 ianuarie 2012

Friptura de iepure

Cum sotul meu este vanator cu acte in regula de ani buni, iata ca a venit si randul minunatului iepuras sa ajunga din cuptorul meu direct in pagina blogului.
Nu va arat poze cu iepurica vanat ca poate va trece pofta de papat delicioasa fripturica :)

Ingrediente necesare:
Pentru marinata:
- 1 litru vin rosu
- 1 litru apa
- 2 morcovi
- 1 telina
- 1 ceapa
- foi dafin
- rozmarin
- cimbru
- ienibahar
- frunze telina
- 2 catei usturoi
- sare, piper
- salvie
- 2 linguri otet
Pentru pregatirea fripturii:
- un iepure de camp
- o bucata slanina
- catei usturoi
- un pahar ulei
- sare, piper

Mod de preparare:
Iepurele se jupoaie , se spala bine si se curata carnea de pielitele subtiri ( atentie la alice)

Pregatim o marinata din vin, apa, legume si mirodenii.
Dupa ce am curatat bine iepurele si l-am spalat prin multe ape reci il lasam sa se marineze in bait, la frigider, doua zile.

Daca marinata nu acopera in intregime carnea, o mai stropim de cateva ori pe zi.
Dupa ce am marinat bine minunatul iepuras, il scoatem din bait si il impanam din loc in loc cu bucatele de sunca si usturoi ( cat mai mult).

Il asezam frumusel intr-o tava incapatoare, il imbracam in fasii de slanina, adaugam 3 cani din marinata in care a stat carnea,il stropim cu ulei, acoperim cu folie si dam la cuptor la foc potrivit pentru cateva ceasuri.

Mai umblam din cand in cand si mai stropim carnea cu cate o lingura de sos din tava.
Dupa ce s-a patruns bine, descoperim tava si lasam sa se mai rumeneasca timp de 10 minute.

Sosul din tava se strecoara si se serveste separat in sosiera.


Pofta buna!!!!

Un comentariu:

  1. Arata super bine ,si eu sunt o sotie de vanator si am sa incerc retetata ta de iepuras

    RăspundețiȘtergere

Ultimele comentarii