facebook

7 iunie 2010

Dulceata de capsuni



Ingrediente necesare:
- 2 kg capsuni
- 1 kg zahar
- 2 plicuri Gelfix Extra

Mod de preparare: Capsunile se spala sub jet de apa rece si se scurg bine. Praful de Gelfix se amesteca cu 2 linguri de zahar. Intr-o cratita incapatoare se pune un strat de capsuni, un strat de Gelfix si tot asa pana cand acoperim toate capsunile cu Gelfix.

 
Amestecam bine si punem la fiert. In momentul in care au dat in clocot, se adauga zaharul ( ATENTIE, nu mai devreme) si se amesteca in continuare pana ajunge din nou la fierbere.
Din momentul in care a inceput sa fiarba iar, se mai tine pe foc 5 minute si dupa ce am spumuit bine, oprim si punem in borcane bine curatate.

Borcanele: Eu spal bine borcanele cu detergent si le bag in cuptorul incins, cu gura in jos,  pentru 5 minute. Capacele, dupa ce le-am spalat si scurs bine, le sterg cu o bucatica de vata inmuiata in alcool alb.
Dupa ce am pus dulceata in borcane si am inchis bine capacul, le punem cu gura in jos pana a doua zi.

4 comentarii:

  1. îmi place cum arata (culoare si textura) dulceata facuta cu gel fix. in plus, imi place si faptul ca se foloseste mai putin zahar, pentru ca nu-mi plac dulceturile prea dulci (cele cu 1 kg de zahar la un 1 kg de fructe).
    Totusi, nu ma incumet sa fac pentru ca vad pe net lume care se plange ca dulceturile facute astfel nu rezista.
    Ale tale tin (pana vara urmatoare, ca mai mult nu ma intereseaza)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Daniela!!!
      Ma bucur ca ti-a placut dulceata mea :)
      A fost pentru prima data cand am facut dulceata de capsune si am avut si eu emotii, dar mi-a iesit tare bunuta si rezista foarte bine in camara.
      Daca respecti pasii, nu are cum sa nu reziste.
      O voi repeta cu siguranta si anul acesta pentru productia de capsune din gradina mamei este generoasa :))
      Te pup si te astept sa imi spui cum ti-a iesit.

      Ștergere
  2. Am apucat să fac dulceață și gem după alte rețete,iar la cât de scumpe sunt căpșunele anul ăsta nu cred că mai ajung să fac încă o tură. Tu ești o fericită că le ai gratis și sunt bio! :))
    Dar la anul încerc sigur.
    Acum dau târcoale vișinelor, că cireșele sunt nerușinat de scumpe și le-am tăiat de pe listă...

    RăspundețiȘtergere
  3. Anul asta, capsunile sunt scumpe, dar cand ai un copil, care de abia asteapta, faci sacrificii. Imi place, cum arata, dulceata ta si banuiesc, ca sunt gustoase.

    RăspundețiȘtergere

Ultimele comentarii