facebook

29 ianuarie 2019

Tocanita de cartofi

Asa pofta mi-a fost zilele trecute de o tocanita de cartofi cu multa verdeata, usturoi si paine calda incat am pregatit-o repejor si am savurat-o cu multa pofta.
Imi place la tocanita de cartofi sa pun leustean verde si cativa catei de usturoi tocati marunt. Cred ca am ramas cu acest gust din copilarie pentru ca asa era pregatita la mama acasa si tare delicioasa mai era.
La aceasta tocanita am folosit si amestecul de legume Vegeta Naturella care este un produs fara adaos de conservanti si monoglutamat de sodiu, fara arome, aditivi si fara coloranti. Este un produs delicios pe care il recomand cu incredere.
Iata cum am pregatit eu delicioasa tocanita:

Ingrediente necesare:
- 1 kg si jumatate de carofi
- 1 ceapa mare
- 1 ardei gras
- 3 linguri ulei
- 3 linguri pasta de tomate facuta in casa
- 1 litru apa
- 1 lingura Vegeta Naturella
- 1 praf de sare 
- 1 legatura de leustean verde
- 2-3 catei de usturoi

Mod de preparare:
Curatam cartofii de coaja, ii spalam in apa rece si ii taiem in bucati potrivie.
Curatam ceapa, o spalam si o tocam marunt dupa care o punem la calit in ulei cu un praf de sare si un strop de apa. Cand s-a gatit de jumatate, adaugam si ardeiul tocat si calim impreuna pana cand acestea se inmoaie bine.
Cand ceapa si ardeiul s-au calit, adaugam pasta de tomate, o cescuta cu apa si firbem pe foc aproximativ 5 minute. Dupa acest timp, adaugam cartofii taiati, amestecam, adaugam Vegeta Naturella, praful de sare si resul cantitatii de apa. 
Amestecam , acoperim vasul cu un capac si fierbem tocanita la foc potrivit pana cand cartofii s-au patruns.
Daca doriti, puteti adauga si carne in aceasta tocanita, de care va place. Eu am adauga 2 copane de pui de tara pe care le-am fiert inainte in supa si le-am tras la tigaie.
Cand cartofii sunt moi, potrivim de gust, adaugam usturoiul tocat marunt si leusteanul si tocanita este gata. Daca doriti, o puteti da si la cuptorul incins pentru aproximativ 10-15 minute.
Pofa buna!

2 comentarii:

  1. În zona mea e literă de lege: leuşteanul e pentru ciorbe, mărarul şi pătrunjelul pentru tocăniţe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In copilarie bunica mea folosea leustean verde din gradina la tocanita de cartofi si ciorba de fasole si mie mi-a ramas impregnata aceasta asociere. Imi place foarte mult si asa fac mereu :)

      Ștergere

Ultimele comentarii