facebook

17 noiembrie 2018

Cozonac cu rahat si scortisoara


Ce poate fi mai minunat intr-o zi de weekend cand afara si-au facut aparitia primii fulgi de zapada, decat aroma de cozonac in casa???
Mmmm, eu am incercat experienta si este minunata!!!!
Va las si voua reteta in caz ca vreti sa vedeti cum este :)

Ingrediente necesare:
- 220 ml lapte
- 230 gr zahar
- 3 oua
- 1 lg smantana
- 35 ml bors
- 1 fiola esenta rom
- 1 praf sare
- 100 ml ulei
- 70 gr unt
- 810 gr faina
- 35 gr drojdie
- coaja rasa de lamaie si/sau portocala
Pentru umplutura:
- crema de ciocolata/ pudra de scortisoara
- nuci, rahat, stafide (in functie de gusturile voastre)

Mod de preparare:
Am avut un ajutor extraordinar in bucatarie si framantarea cozonacului a devenit floare la ureche cu ajutorul Robotului de bucatarie Kenwood Chef Titanium .
In bolul robotului (care este foarte incapator) am pus pe rand toate ingredientele de mai sus in ordinea in care au fost trecute in reteta. Am folosit dispozitivul de protectie impotriva stropirii pentru a nu distruge bucataria si am mixat aluatul folosind la inceput telul iar apoi am schimbat cu carligul pentru aluat.

Am framantat aluatul la viteza mare, aproximativ 15 minute pana cand acesta a devenit elastic.
L-am lasat la dospit acoperind bolul cu un prosop de panza aproximativ 30 de minute.
A rezultat un aluat extraordinar de elastic si pufos.
Dupa ce aluatul este bine dospit, il luam si il asezam pe masa de lucru pe care am presarat un praf de faina.
Impartim aluatul in doua sau trei parti (in functie de cat de mari aveti tavile pentru copt).
Fiecare bucata de aluat o intindem pe masa de lucru cu un facalet.
Pe aceasta foaie de aluat intinsa adaugam crema de ciocolata, pudra de scortisoara, nuci maruntite, bucatele de rahar, stafide, alune, mac sau ce prefera fiecare. Va puteti construi umplutura in functie de preferintele voastre.
Dupa ce am adaugat tot ceea ce ne place ca si umplutura, rulam aluatul si il adaugam in tavile pentru cozonac in care am pus hartie de copt ( tavi pe care le-am tinut la caldura).
Lasam cozonacii sa creasca in tavi, la loc cald, timp de aproximativ 30 de minute, dupa care ii ungem pe deasupra cu galbenus de ou si ii dam la cuptorul preincalzit pentru maxim 40-45 de minute.
In cazul in care constatati ca se rumenesc prea repede (in functie de cuptorul vostru) ii puteti acoperi cu o foaie de hartie pergament.
Cuptorul nu se deschide 20 de minute, pana cand cozonacii prind bine forma, dupa acest timp putand fi intorsi in cazul in care cuptorul nu coace uniform.
Dupa ce s-au copt, se scot din forme, se lasa la racit, dupa care ii puteti savura.
Mmmmmm, parca le simt inca aroma!!!!!!!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele comentarii