facebook

10 noiembrie 2018

Briose cu ciocolata

Ingrediente necesare:
- 300 gr faina
- 2 oua
- 120 ml lapte
- 180 gr zahar
- 1 plic praf de copt
- 120 gr unt cu 82% grasime
- 100 gr ciocolata cu continut mare de cacao + 50 gr pentru maruntit
- 25 gr cacao
- esenta de vanilie
- fructe din dulceata(optional)
- 50 ml lichior de ciocolata (optional)
- 1 praf de sare
Pentru decor:
- 300 ml smantana pentru frisca
- 200 gr ciocolata
- alune caramelizate

Mod de preparare:
Am avut un super ajutor in bucatarie la prepararea acestor delicioase briose asa ca totul a mes super repede.
Ajutorul meu a fost minunatul robot de bucatarie Kenwood Chef Titanium
Daca vreti si voi sa fiti parte la astfel de campanii de testare va puteti inscrie AICI

Pentru inceput, amestecam intr-un bol ingredientele uscate: faina, zaharul, cacaoa, praful de sare si praful de copt. Dupa ce le-am pus impreuna, recomand ca toate aceste ingrediente uscate sa fie trecute 1 data, de 2 ori printr-o sita. Dupa ce am facut aceast lucru, dam bolul deoparte.
In vasul robotului adaugam untul topit si il punem la treaba la viteza medie. Adaugam treptat ouale intregi si marim putin viteza astfel incat vom obtine o compozitie cremoasa, dupa care adaugam laptele. 
Dupa ce robotul si-a facut treaba inca 2-3 minute, adaugam 100 gr ciocolata topita impreuna cu esenta de vanilie , lichiorul de ciocolata si ingredientele uscate.
Vom obtine o compozitie usor curgatoare. 

Putem adauga dupa preferinte alune maruntite, fructe, fructe uscate, ciocolata maruntita, etc.

Asezam foitele pentru briose in tava speciala si cu o lingura pe care o folosim la inghetata, adaugam compozitia in forme pana la jumatatea lor.
Eu am adaugat in fiecare briosa si cate o cireasa din dulceata, peste care am am turnat inca o lingurita din compozitie astfel incat sa nu ramana cireasa deasupra. Pe cateva briose am adaugat deasupra si ciocolata maruntita.
Dam tava la cuptorul preincalzit si coacem aproximativ 15 minute la temperatura de 180 grade ( sau in functie de cuptor).
Dupa ce s-au copt, se scot pe un gratar pentru a se raci.
Am pregatit o crema decorativa ( eu ii mai spun si mot 😊), foarte gustoasa, pe care am adaugat-o pe fiecare briosa dupa ce s-a racit, astfel:
Intr-o craticioara am pus pe foc 150 ml smantana pentru frisca impreuna cu 200 gr ciocolata la foc potrivit, pana cand ciocolata s-a topit, dupa care am lasat-o sa se raceasca complet.
Cand s-a racit complet, aceasta compozitie trebuie sa fie relativ intarita.
Restul de 150 ml smantana am adaugat-o in bolul robotului si am transformat-o in frisca. Am adaugat peste aceasta frisca ganache-ul de ciocolata ( numai dupa ce s-a racit complet si s-a inchegat) si am mixat compozitia 1-2 minute pana a devenit pufoasa si aerata.
Am decorat briosele cu aceasta crema si cu alune caramelizate.

Delicioase!!!!!!

Multumesc BUZZStore  si Kenwood Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ultimele comentarii